DOM GJORDE DET. DU KAN.

 

Meet the stars of our campaign.

Just a few of our members doing inspiring things every day.

Anders Story

Jag är 45 år gammal och har tränat på Anytime fitness i snart 2 år. Tidigare tränade jag mer sporadiskt och då var det främst styrketräning. Att jag valde Anytime Fitness berodde framförallt på att det är ett välutrustat gym, med allt du behöver för en effektiv träning. Att det är öppet dygnet runt innebär att jag tränar när jag vill och jag behöver inte ta hänsyn till öppettider. Jag trivs lika bra på konditionsmaskinerna som i resten av gymmet.

Jag gillar framförallt att träna på löpbandet eller crosstrainern men jag kör även regelbundna pass med styrketräning. Eftersom jag fokuserar på konditionsträning ser jag till att varje vecka springa eller köra crosstrainer minst 3 gånger/vecka och jag brukar göra 12 km varje gång.

Övriga pass blir det styrketräning där jag tränar rygg, bröst, mage samt armar.

Jag är övertygad om att konditionsträning i kombination med styrketräning är ett vinnande koncept.

Den svåraste biten med träningen för mig är just konditionsträningen. Jag strävar efter att bli snabbare och uthålligare hela tiden, detta kräver mycket disciplin.

Jag märker en klar skillnad i min hälsa efter att jag började träna regelbundet. Jag är sällan sjuk, har bättre sömn och mår bättre. Dessutom är jag positivt överraskad av att både styrka och uthållighet ökat otroligt mycket på relativt kort tid.

Min motivation till att träna är alla fördelarna jag själv upplever av regelbunden träning. Snyggare kropp, bättre mående och hälsa. Resultaten jag uppnått av träningen är minskad vikt, både starkare kropp och psyke samt att hårt arbete lönar sig!

Mina mål framåt är att jag vill ha kvar det jag uppnått, alltså en vältränad  kropp och en bra hälsa. Detta skall jag uppnå genom att fortsätta träna både på konditionsmaskinerna och i resten av gymmet.

Amandas Story

Mitt namn är Amanda Karlsson, jag är 24 år och började träna på Anytime Fitness för ett år sedan. På gymmet hittar man mig mest troligt att göra benböj eller marklyft, vilka är mina fokusområden just nu.

Nya träningsmål gjorde att jag blev sugen på att testa en annan träningsmiljö. Miljöombytet gav mig en nytändning i styrketräningen som länge intresserat mig, och nu siktar jag mot att tävla i bikini fitness inom en snar framtid. Kulturen i gymmet är lättsam och det tog inte alls lång tid att komma in i gemenskapen, vilket jag uppskattar väldigt mycket. Valet av just Anytime Fitness föll sig därför naturligt.

Det mest utmanande med min träning är att jag aldrig ska ge mig och att jag samtidigt ska vara nöjd över min prestation. Träning med fria vikter är fortfarande den roligaste träningsformen enligt mig.

Min resa på Anytime Fitness är fortsatt. Träningen har gett mig mycket goda resultat, framförallt så har jag fått bättre hållning och ökat i styrka. Det är vad som motiverar mig – resultaten. De syns tydligt om man jobbar hårt genom att aldrig ge sig.

Daniels Story

Jag började träna på Anytime Fitness för ett och ett halvt år sedan, tidigare tränade jag på ett gym i närheten av mitt gymnasium. Nu tränar jag på Anytime Fitness som är både närmare hem, öppet 24/7 men framförallt får jag hjälp av personalen, de är jättebra och motiverande.

Min favoritträning är kroppsviktsövningar såsom pullups och muscleups och olika variationer på dessa övningar. Det bästa med dessa övningar och all annan träning är att du blir bättre för varje månad när du gör det regelbundet och ju starkare jag blir desto bättre ser jag ut.

Det svåraste för mig när det kommer till träning är kosten, att inte äta för mycket eller för lite, lägger jag på mig några kilo extra orkar jag färre pullups och äter jag för lite har jag ingen energi till att prestera på träningen. “Att träna är det bästa jagvet – kosten är inte alls lika rolig”

Min motivation finns naturlig inom mig, när jag har ett mål är det mycket lättare att hålla motivationen uppe och så länge jag inte hittar på “bullshitursäkter” når jag mina mål!

Sedan jag började träna upplever jag en stor fysisk skillnad både vad det gäller prestation och utseende. När jag började klarade jag knappt 2 pullups, nu klarar jag 15 och dessutom klarar jag av att göra muscleups.

Mitt mål framåt är att öka min muskelmassa samt att blir ännu bättre på muscleups.

Alicias Story

Jag har tränat på Anytime Fitness  sedan klubben öppnade alltså över två år.

Min favorit styrketräning är ben men jag gillar också att springa intervaller på löpbandet. Jag tränar hela kroppen varje vecka både med fria vikter och maskiner. Fokus ligger på ben och rumpa som jag tränar tre gånger i veckan dessutom springer jag minst 4 gånger i veckan.

Den svåraste delen med träning är för mig en specifik övning och det är knäböj både med och utan skivstång.

Det roligaste med träningen i är att jag  i år har tränat annorlunda än tidigare, detta ledde till att jag förbättrade min tid på milen utan att jag sprungit mer än tidigare. “Jag har nog blivit starkare

Träning ingår i min vardag precis som att äta, gå till jobbet. Jag mår mycket bättre när jag kommer till gymmet och tränar direkt efter jobbet.

Resultaten som jag uppnått och uppnår genom min träning är, starkare och snyggare kropp samt bättre tid på milen. Mitt framtida mål är att springa ännu snabbare på milen (47.31) nästa år samt ha en väldefinierad kropp utan för mycket muskler.

Jennys Story

Jag har tränat hos Anytime Fitness sedan öppningsdagen. Det var ett gym tidigare där ägaren valde att bli franchisetagare hos Anytime Fitness, det verkade trevligt så jag valde att fortsätta.

Jag har styrketränat i 20 år och jag har under dessa år testat en hel del olika gym. Jag gillar alla träning men om jag måste välja en favorit, måste jag säga benträning.

Mitt träningsupplägg går ut på att jag tränar muskelgrupp för muskelgrupp. T.ex. axlar – triceps ett pass, rygg – biceps ett pass osv.

Det som överraskat mig är hur mycket jag förbättrat min kondition, jag tycker det är så kämpigt men ändå så skönt när det är gjort och framstegen är relativt snabba om man tränar kontinuerligt.

Motivationen kommer från mig och själv och min man, vi tränar tillsammans och sporrar varandra hela tiden. Jag började med styrketräning för att jag ville gå upp i vikt och ser jag tillbaka har jag uppnått stora resultat under resans gång,

Målen framåt är att bli bättre jag, jag sätter upp ett mål och när jag nått det sätter jag upp nya mål , man kan säga att jag aldrig blir riktigt nöjd.

Det bästa med Anytime Fitness är att allt, personalen motiverar mig samt att det är ett så trevligt och fräscht gym!

Mattias Story

Jag har varit medlem hos Anytime Fitness i nästan 2 år. Jag var färdig med sletna gym, där det alltid saknades både saker och kunnig personal.

Tidigare tränade jag både på gym och hemma, dessutom tränade jag MMA.

Det bästa med att träna är att känna hjärtat slå, känna pump och tryck i kroppen.

För min del blir det mes powerlifting och bodybuilding, med andra ord så lyfter jag skrot.

Det absolut svåraste för mig är Cardio.

Att träning är så beroendeframkallande det är det som överraskat mig allra mest! Det i sig gör att jag alltid är motiverad att träna. Träningen har gjort så att jag är starkare och friskare än någonsin. Men målet är att fortsätta bli både större, starkare och snabbare.

Det absolut bästa med Anytime Fitness är personalen, de finns alltid där och hjälper alltid till!